Nr. 4

Kan du gissa vem detta är?
Du som svarar först får en länkning till din blogg!

Denna kändisen träffade jag i Sälen!



Han är mest en kändis bland barn! ;P



Hej!
Jag red i måndags , Nelly vi red på volter och sen red vi över en ngt upphöjd bom.
Äsch jag visar på bild istället! ;P



hahaha fin bild? ;P
Ne, men så här red vi i alla fall 2 och 2 (en på vardera sida).
Med hjälp av bommen skulle vi byta galloppen (galloppombyte).
Nelly gjorde fina byten från höger till vänster varv men från vänster till höger varv ville hon inte alls.
Hon behöll vänster galloppen eller så bröt hon av.
Detta gjorde hon antagligen för att hon fortfarande inte är bra i höger bakben, sedan spraken hon fick i början av året. Men Madde och Lotta hade pratat om det om de skulle åka in med henne.
Eftersom att hon fortfarande har ont och speciellt när det är någon mer erfaren (det är då hon markerar)
så kan det ju tänkas vara någon spricka eller något i den stilen.
Hon visar ingen som helst hälta när hon bär på barn, det är inte förens det hoppar upp en van som kräver att hon ska gå i rätt form osv som hon markerar.



I onsdags red jag också!
Då red jag Busen :)
Han belv fin tillslut! Fast han vill inte sätta under sig det högra bakbenet heller komiskt nog! ^^
Det gick bra i alla fall, vi var ute på stora utebanan för första gången! Kul!
Och det tyckte nog hästarna var skönt tror jag! Då slapp de ju dammet i ridhuset.
Även här red vi på lite volter, ökningar och tränade på att placera bogarna där vi ville och flyttade lite.
Han blev rädd för något, (ingen vet vad) han flög iväg gjorde en såndär 90graders sväng från kortsidan till mitten.
Och tog ett typ harskutt när han hade landat! ^^ haha
Jag tappade vänstra sigbygeln. Jag höll på att flytta honom för innerskänkel och hade inte 100% kontakt med stigbygeln så den flög av foten. Men det är tur att han har en sådan rund och mjuk gallopp annars hade jag aldrig suttit kvar! hahaha
Linn och Sara var där och kollade också förresten!
Linn tog kort på oss då jag hade förberett och tagit med mig min lilla systemkamera! :P
Bilder kommer in inom kort! ;P



Idag ska jag också rida :P
För Katarina ( idag och i måndags är det igenridning för min del!)
Kl. 15 rider jag idag.
Vet inte vem jag får så jag får återkomma om det! :)

Jag ska även iväg en sväng till synsam för att kolla på solglasögon :)
Så jag måste dra nu!
Men ha det så bra så hörs vi!



xoxo Elin

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet vem kändisen är.. :) Han heter Mojje... :P

2011-04-01 @ 16:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0