Dagen

God kväll allesammans! :)
Jo, jag var ju och red förut idag :)
Jag red en fjordhäst som heter Poker och är född -05 för första gången idag! :)
Han var jätte trött, han sov när jag gick in till honom och medans jag gjorde iordning honom.
Han var fin under lektionen med i vänster varvet var han stel som tusan...stackarn!
Gick inte att få ut honom i c-volten i vänster varvet över huvudtaget och han brydde sig inte alls om att alla andra förutom honom galopperade, han som brukar vara som ett litet fullblod annars.
Men med Maddes hjälp så fick jag tillslut ut honom i volten och fatta galopp.
Han var så stel att han först hoppade jämnfota i bak för att komma igång och sen ta i jätte mycket med vänster bak, så det kändes som att han gjorde 2 mjuka små bockningar.
Men han var jätte fin att rida annars! :)
Jag tänkte att jag skulle rita upp övningen vi gjorde, väldigt bra övning där ryttaren själv måste ha kontroll över sin egen kropp och balans. Jag gjorde inte den sista grejen där man skulle hoppa lite för jag var så nöjd med honom för han hade gått så bra och kämpat på så bra med allt (väldigt arbetsvillig), dessutom var han ju så himla trött innan, eller ja hela dagen så jag lät honom slippa det.
Vilket Madde tyckte var ett bra val! :)

Imorgon kommer Koffe hit han är nog rätt trött på att köra fast och i diket nu, så då åker han hem hit imorgon efter jobbet :) Me like alot! <3

Här kommer några bilder på mig och Poker från idag :) Fotona har Linn och Sara tagit, Tack! :)




poker

poker


Först så travade vi över de röda cavalettibommarna som var höjda i ena änden vartannat
i båda varven i nedsittning. Sen galopperade vi lite på C och A volterna.
Sen travade vi över cavalettibommarna igen.
Sen travade man in från C/M på det lilla hindret med travbommar framför.
Första bommen ligger helt på backen, andra bommen är upphöjd av sockerbitar på högsta,
den tredje bommen ligger också på sockerbitar fast på det lägsta
och hindret hoppades först som ett litet kryss och sen i 60-65cm högt.
Man skulle även här sitta ner över bommarna för att sen som vanligt resa sig över hindret.

Jätte bra övning där man var tvungen att hitta sig själv, ta hand om sin egen kropp och balans! :)

Ne, nu ska jag läsa ut en fullblodsbok och sen sova.
Vi hörs imorgon! :)
Kramar Elin <3


Kommentarer
Postat av: Johanna

Herregud vilka fina bilder.. :)

Poker är helt underbar häst <3 Älskar han bara så mycket <3

Jag tycker att vi kan göra den övningen som ni gjorde <3

2011-01-13 @ 19:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0