Gott nytt år!

Hoppas att ni har haft en bra nyår :)
Det hade jag!! :D

I fredags fm så var jag iväg till stallet, hjälpte Sara lite och sen gick jag och hämtade lilla Nelly i hagen.
Red henne i typ 45-50min, gick bra! Men hon vill inte ta stöd i tygeln... dumt att ta i samtidigt som man ska trampa under sig och niga och inte bara springa... nee det tycker hon är jätte onödigt,
fast hon tycker nog att det är riktigt kul när jag rider henne själv i ridhuset :P
Hon försöker ju jobba på bra i alla fall efter lite övertalning och tjat hehe men sen efter så är hon super trött,
men det märks på henne nu att hon är piggare och gladare, i början var hon riktigt pigg men sen när jag började be henne att jobba så kände jag att hon hade lite träningsverk i bakbenen :P Haha lilla stumpan!
Men hon börjar ju att sätta lite mer muskler nu och få lite mer kondition nu så det är ju bra!!
Hon blir ju på så himla mycket bättre humör när hon har fått både busa och jobba! :)
Ne, nog skrivit om Nelly, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om henne xD




Med brist på bilder på Nelly så lägger jag upp ett gulligt kort på Kämpe Dunder och Vitnos! :)



Sen på kvällen så åkte jag till Pernilla och Mikael, det var kuligt!
Koffe, och david blev sket fulla och Linus blev inte så dåligt full han heller ^^
David fick de nästan inte hem (han ville inte följa med) och koffe ja, han somnade i fotöljen
med Mulle (deras numera stora kattunge) och han som inte ens gillar att ha katter i knät haha :P
Ja just det, får ju inte glömma att skriva att Mikael blev tillslut så pass full att han mådde dåligt och spydde i hinken som Pernilla hade ställt vid sängkanten, men sen idag så fick vi reda på att han hade spytt i sängen också, dessutom var det på Pernillas sida utav sängen hahahaha xD
Allt slutade med att det var jag, Pernilla, Johanna, Linus, Johan och ja, koffe också då fast han sov ju
som var kvar och vakna! :P Vi - jag, linus och koffe åkte hem vid halv 4 eller nått i morses,
vi var i alla fall hemma 03.40!

Imorgon så ska jag på ridläger btw!! :D Iiiiiiii såå skojjigt kommer det att bli!!
Och jag kommer antagligen få en sådan träningsverk att jag kommer inte veta vart jag ska ta vägen hehe ^^

Ne, om jag ska vara i stallet kl 9 imorgon får jag allt ta och lägga mig nu.
Jag sov ju som sagt inte så mycket inatt hehehe
Fast som en gammal vän till mig säger: sömn är överskattad när man är såhär ung!! :D

Over and out Många kramar Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0