Heej! :)

Hallå, eller ja, god kväll!! ;P
Idag har jag varit i stallet heeela dagen, men kul har det varit! :)
Jag skulle ha ridit Champis men istället så blev det Busen på första passet på fm och
St. Peter på andra passet på eftermiddagen.
Busen ville först bara gå med huvudet högt eller så krullade han ihop nacken.
Han ville inte alls ta stöd på bettet, men sen fick jag ett dressyrspö som jag petade på honom när jag gjorde några skritt-trav övergångar, men det tyckte han var väääldigt onödigt, att starta bakbenen först?! hihihi^^
Han markerade det genom att verkligen överdriva och lyfta ena bakbenet jätte högt upp haha det gjorde han 2ggr sen fattade han vad jag menade och var bara sååååååååå fin!!! :D
Han var verkligen jätte rolig att rida idag! :)

 <---- Busen

Sen Peter och jag, ja jösses. Han var så känslig och lyhörd så jag fick nästan lite panik...
Han lydde minsta lilla vink jag gjorde men så var ju själva grejen den att jag gjorde allt alldeles för komplicerat för mig själv och för stackars lilla Peter. Jag visste precis att så här ska jag göra och så ska jag inte göra,
men det var precis som om de signalerna inte gick fram i huvudet på mig.
Men han blev riktigt fin i slutet i alla fall, men jag tyckte lite synd om honom när jag gav honom allt för många signaler när det räcker med en eller ett par för att han ska utföra det jag vill. Ja, jösses!
Men jag har lärt mig mycket idag =)

 <---- St. Peter

Imorgon ska jag gå upp ännu tidigare än vad jag gjorde idag...
Jag ska vara barnvakt å min brors dotter Lovisa (5år) och antagligen hjälpa till och ta in hästarna.
Så jag får väl gå och lägga mig nu. Det ska bli skönt för jag är alldeles mör i kroppen nu!! :P

Skulle ha börjat på listan idag men jag känner att jag verkligen inte orkar det, så det får bli någon annan dag=)

God natt, sov gott!! Kramar Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0