Hejsan!

Hej :)
Jag kom hem från stallet för typ öö....40min sen eller nått.
Åkte dit så jag var där 10, så jag har vart där nästan hela dagen :P
Jag red Fleur idag för första gången!
Pigg var hon!! hehe Men hon var fin att rida :)
Just, det! Det var en Nordsvensk i ridhuset också när vi gick in förresten och när den gick ja, men då skule Fleur med tyckte hon hahahaha xD Om de inte hade stängt dörren så hade hon ju rusat ut! :P
Och stopp på henne fick jag ju inte heller förens de hade stängt båda dörrarna! Ja jösses! :P
Och sen när jag skulle galoppera lite på c-volten så ville hon inte fatta först, men sen så utan att jag var beredd på det så gjorde hon några höga bocksprång haha :P Och det gjorde hon i båda varven!
Men det blir nog förhoppningsvis bra sen när hon har kommit ut i samma hage som de andra ponnierna och får springa hela dagen! :)

Sen efter jag hade gjort iordning henne och släpt henne i hagen igen (en jätte liten trekantshage/sjukhage)
så åkte jag och Madde och hämtade mat från gatuköket, åt och sen hämtade jag Nelly, gjorde iordning henne och berättade för henne hur fin hon är :)
Sen red jag henne också, fast mestadels skritt bara, kände på henne lite, gjorde några övergångar mellan skritt och trav och flyttade lite för båda skänklarna i båda varven.
Så Nelly red jag bara i 20min. för handikappsgruppen skulle börja så då gick jag in igen.

När jag var påväg hem från stallet så ringer Madde och säger att det står två älgar precis i vägkanten där grusvägen går över till asfalt. Ja, mycket riktigt när jag kom dit så stod de där, en precis vid vägkanten och en inne i skogsdungen. Jätte söta!!! Jag filmade dem så jag tänkte försöka lägga upp den, hur man nu gör haha :P
Jag pratar i filmen och ja jösses, det låter så himla löjligt!! haha ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0