Mitt älsklings djur

Ja, denna var lätt måste jag säga! :P
Alla vet ju redan att jag älskar hästar!! <3
Speciellt dessa!!

Champis

Champis:
Han är en ridskoleponny som verkligen är heeelt underbar!!
Han är pigg och framåt men när det är något han inte vill då backar han istället :P
Han går med på lite vanare nybörjargrupper och med riktigt duktiga elever och allt där mellan!
Han tycker att bommar är lite läskiga men om man bara har honom framför sig och 
höjer handen något så går det bra! :)
Champis är en riktig sötnos! <3


Pimpinella

Pimpinella:
Också en ridskoleponny som är heeeeeeelt fantastiskt underbar!! <3
Hon är med nybörjare pigg men oftast med duktiga lite trögare! haha :P
Nybörjare som erfaren rider denna lilla pärlan men jag är nog den äldsta ^^
Hon tycker det är roligt att busa då hon får göra det allt för lite och
busar med nybörjarna istället så de åker av haha :P
Nelly som hon kallas rider jag utöver lektionerna själv i ridhuset och hon är underbart snäll!
Hon tycker det är kul och gör det jag ber om, dessutom vet hon att när jag har ryktat klart
så får hon godis när hon stretchar hihihi ^^
Verkligen en heeeelt underbar ponny som jag VERKLIGEN älskar!! <3<3<3

Elvis

Elvis:
Är min brors hund.
Han är typ 8 år tror jag och blandras (dalmatiner, shäfer, bodycollie TROR jag)
Han är bolltokig så man blir knäpp ibland! :P
Gosig är han också och tycker om godis som alla andra :P
Han kan ligga, sitta, ja det vanliga samt rulla runt och snurra :P
Men att gå ut och gå med honom är det verkligen inget jag vill göra...han drar som in i och vaktar mig från andra hundar som inte ens ser åt vårt håll...jätte jobbigt!
Så om jag ska gå ut med honom tror folk att jag typ är dum i huvudet eller nått för jag har två koppel på honom och ett dressyrspö i handen! Annars ar jag ingen som helst koll på honom om han drar iväg vilket han då inte gör med min utrustning hahaha xD
Han är väldigt go och busig annars! <3

Lisen

Lisen:
Är min systers hund, 7år och blandras hon också (Collie, Labrador, Whels Springer spaniel)
Hon är en ursnäll hund som bara pussas hela tiden :)
Hon är väldigt kelen utav sig och älskar också att springa efter tex. pinnar och bollar.
Lisen gillar också att dra pulkor på vintern fast då bara en kort stund hihihi ^^
Lisen är väluppfostrad, ligger stannar, sitter, går fot, kommer vid inkallning osv.
Jag tror att hon skulle tycka att det var skit kul med agillity då hon också tycker om att hoppa och att få utmaningar! :)
Får nog bygga en agillitybana till henne i sommar! :)


Jahapp, det var mina älsklingdjur! :)

Vi ses! Kramar Elin <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nelly är bäst! hon brukar också få godis av mig när jag lekt med henne lite :P <3

2011-01-20 @ 18:58:03
Postat av: Elin

Ja men visst är hon?! Jag älskar den ponnyn så otroligt mycket och jag tror hon älskar mig lika mycket tillbaka! <3 Jag kan sitta i hennes box oxh bara va medan hon grejar med mitt hår, gosar och tigger godis! :) Jag brukar strecha henne när jag ridit. Jag tar en godis och ställer mig vid svansen sen ska hon ta godisen från rumpan typ, hon ska alltså strecka så på sig. Så gör jag åt båda hållen. Sen tar jag ytterligare en godis och tar den mellan hennes ben då ska hon buga, när hon har huvudet ganska långt in mellan benen får hon den. =)

Sen strechar jag benen på henne både frammåt och bakåt och lyfter hennes mage! =) Men jag gör såklart så mycket som jag hinner! <3

2011-01-20 @ 19:41:29
URL: http://elinkristinan.blogg.se/
Postat av: clara

är de verkligen champis? ;O

2011-01-21 @ 16:44:00
Postat av: Elin

Ja, det är Champis, eller vad menar du? =)

2011-01-21 @ 18:30:52
URL: http://elinkristinan.blogg.se/
Postat av: Syrran!!

Fin bild på Lisen! Agilitybana bygge i sommar alltså. Hehe..

2011-01-21 @ 22:31:07
Postat av: Johanna Jung

Jätte fin bild på champis och nelly.. Du rider jätte bra <3

2011-01-24 @ 11:19:53
Postat av: Elin

Jaa, visst serru sörran! :)

Vet ju att hon skulle tycka att det skulle vara huuuur kul som helst! =)

Japp tog några i sommras när jag var ute med henne här hemma (hundvakt?) ute på det där gärdeaktiga vid e20/brorsan.

2011-01-24 @ 12:08:40
URL: http://elinkristinan.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack Johanna vad söt du är! :)

2011-01-24 @ 12:09:02
URL: http://elinkristinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0