Om mig :)

Jag är en 20 årig sommar tjej som älskar hästar!
För 5½ år träffades jag och Kristoffer, vi blev ihop via mobiltelefonen när jag var på semester i Falkenberg,
sommaren -05 den 26 Juli och sedan dess har vi hållt ihop i vått och torrt! <3
Koffe som alla kallar honom för är också 20 år och fyller i Oktober så jag är äldre höhöhö xD

koffe  <----- Koffe

Jag har alltid haft ett brinnande hästintresse och innan jag började på ridskolan så red jag hos min bästa vän
Linn Karlsson och på min kusins hästar och så fort som tillfälle gavs. Jag var på prova-på-ridning på Bölaholm och på turridningar.
Linn, ja, hon lärde mig allt hon kunde och så fort hon lärde sig något nytt så berättade hon det för mig.
Hon lärde mig allt som grunden innebär och allt som hör där till.
Men efter 2 års tjatande och hjälp av min kusin Pernilla så fick jag tillslut börja på ridskolan,
ja jösses vilken glädje!! :)

jag o linn <---- Linn och jag

Först fick jag börja i en nybörjar grupp som precis börjat trava med ledare, men jag kunde ju redan trava utan ledare så då fick jag byta till en annan nybörjar grupp som precis skulle lära sig att galoppera.
Men där lärde jag mig att galoppera på första lektionen, jag hade ju sett hur Linn gjorde, då var det ju lätt som en plätt :P Så då fick jag byta upp ytterligare en grupp som kunde allt detta själva, jag började hoppa och märkte att det var kul och att jag var bäst i gruppen på det så efter ett litet tag så bytte jag grupp ytterligare en gång till en hoppspecial grupp. Där var jag ganska länge tills jag ville lära mig mer inom dressyren och började i en allround grupp på onsdagar. Där var jag faktiskt kvar ett tag men sen insåg läraren att jag var för duktig för gruppen och fick byta ytterligare en gång, till lördagar. :) Där blev jag kvar ända tills i våren/sommaren -10!!!!
Nu rider jag återigen på onsdagar 18.20 i en specialgrupp ponny/häst i 60min. :)

jag o minella <--- Jag och Minella

Just nu så rider jag på lektion en gång i veckan och rider en liten Dartmoore, b-ponny som heter Pimpinella utöver ridskoleverksamheten och dessutom ska jag nu på fredag börja rida en ny liten förhoppningsvis blivande ridskoleponny som heter Fleur som är en hyfsat stor c-ponny av något Holländskt slag.
Det var om mitt hästintresse så kort som det kan bli hehe ;P

jag o nelly <---- Jag och Pimpinella

Nu över till min familj :)
Jag bor hemma hos mina föräldrar i en 4 inne i Götene.
Jag har 2 äldre syskon en bror(äldst) och en syster och lilla jag är värsta sladdisen då det sklijer 12 år mellan mig och min syster. :P Mina syskon brukar säga att jag är så jävla bortskämd hahaha xD Jag har till och med fått en mugg av någon av dem för länge sedan som det står "jag är bortskämd och jag älskar det" på. :D

anna och jag <--- Urgammalt kort på mig och Anna

rickard <---- Rickard

På Gymnasiet gick jag Omvårdnads programmet, så jag är utbildad undersköterska, utan jobb.
Dock vet jag inte om jag vill jobba som undersköterks med äldre eller om jag vill läsa vidare eller om jag vill läsa till något annat....eller om jag ska jobba vet jag inte vad jag skulle vilja jobba med heller....SUCK!
Aja...hoppas att jag hittar något snart att jobba med med bra lön så jag snart kan flytta hemmifrån! :)

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer...
Men om det är något som jag har glömt så får ni väl säga till så får jag väl lägga in ett inlägg om det! :)
Detta var i alla fall lite om mig :)
Ha det bäst!! Kramar Ee  

Kommentarer
Postat av: Pernilla

är det jag som fick snyggaste galoppbilden? ;)

2011-01-10 @ 22:06:01
Postat av: Elin

Yeees det är det!! :D <3

2011-01-10 @ 22:24:29
Postat av: Johanna

Vilka fina bilder du har på din blogg :)

Det var jätte roligt att rida igår :P <3

2011-01-12 @ 11:26:18
Postat av: Elin

Tack Johanna :)

2011-01-12 @ 15:52:54
Postat av: Johanna

Varsegod det var så lite så.... <3

Lycka till och rida sen <3 <3

kram kram

2011-01-12 @ 18:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0