Promenix!

God dagens! ;P
Jag var som sagt ute och gick med lilla Nelly stumpan idag!
Jättefint väder var det; blå himmel och solens strålar värmde skönt!
Snön och isen börjar allt mer smälta bort nu, gräset och gruset syns! :)
Det är lite lerigt men vad fasiken gör det? Inte ett dugg faktiskt!

Jag var i stallet vid 12.15 eller nått tog tag i ett grimskaft och gick ut till hagen för att hämta in Nelly.
Först kom Hedda (fjording) fram, sen Dunder (russ), sen Mysan (knabstrupp) och sen tillslut kom Nelly! haha
Alla förutom Vitnos hade lust att komma in! :P
Mysan var ju lite rolig, hon märkte att jag hade godis i fickan...hahah så hon började gräva i fickan och förfölja mig! haha så söööööt! :P

Sen när jag väl kom ut från hagen med bara Nelly då alla andra också skulle följa med så vandrade vi in.
Jag borstade ganska noga och letade sen upp ett lagom litet/stort fleecetäcke och en lösgjord för att sätta på henne. Jag satte också på benskydd i fram. :)
Tränsade (utan tyglar) och satte på ett delta och ett grimskaft sen begav vi oss!

Hon tyckte att det var super skönt att komma ut en sväng! :P Fast hon tyckte att jag var helknäpp när jag gick inne i skogen istället för på den jätte isiga stigen! :P Hon buffade och tittade på mig för att säga typ "vad i heeeela friden gör vi här??!" hahah Jaja När vi väl kom ut till klyftamogärdet så hittade hon direkt orörd snö och slängde sig ner och började rulla sig! hahah xD
Sötnosan!

Sen så minilongerade jag henne lite grann och då vände hon ut med rumpan tjöt och kickade ^^
Pigg och glad kan jag säga att hon var! ;P
När vi kom tillbaka så stod Madde och gjorde iordning Sam och ensomjagharglömtavnamnetpå gjorde iordning Hottie. De skulle rida ut en sväng och galloppera på stenåsen.
I alla fall Nelly och Sam hälsade jätte snällt på varandra sen tyckte Nelly att nee, nu är det bra och la öronen något bakåt och gick därifrån! ^^

Jag tog in Nelly i ridhuset en liten stund och tränade lite lydnad/nh eller nått! haha ;P
Det gick bra och sen gallopperade jag henne lite (minilongerade igen).
Hon tyckte det var jätte kul och pep massor med gånger! xD
Men sen när jag bytte till höger varvet pep hon och tvärnitade och bytte varv.......hmm...
Stel?? OOOOOJA!! Hon ville inte alls galloppera i höger varvet!

Sen skrittade jag av henne och borstade av benen på henne, pussade på henne massor och vände sen på henne.

Här kommer en bildbomb från dagens promenad! :)
Ps. Det var mycket roligare att gå överallt annat förutom på vägen och utforska! ;P

















xoxo Elin


Kommentarer
Postat av: Carolina

SV: Tack :)

2011-03-16 @ 20:02:58
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0