Hej!

Från att ha gått till inget jobb till att jobba 75% måste jag säga är hårt men kul! haha
Skönt att vara ledig efter en dag (tisdagar) med två jobb (förskola 7.30-15, ridskola 16.20/30-18).

Ikväll ska jag rida!! Wehoo! :D
Underbart! :)
Jag får se vem det blir, byte kanske eller så får jag Busen igen då han verkligen behöver bli
jobbad igenom hela kroppen pga att han har ont i ryggen :(

 
Detta var en jobbig lektion för ett tags sen då han inte alls ville ha med sig
bakbenen vilket syns! haha :P

Jag red lilla Nelly igår för första gången på länge!
Det gick väl sådär, i skritten var hon riktigt fin, men ville inte riktigt komma ända fram till bettet.
Traven var mest katastrofal då hon tänkte mer bakåt än framåt och var stel, ville inte sätta
vänster (inner) bak på höger (ytter) fram utan satte tvärtom istället (höger (ytter) bak på vänster (inner) fram.
Något positivt är väl i alla fall att hon gick nästintill rent i traven och skritten, men dock vääääldigt stel i sina bakben! Det känns som om att jag får ta och rida henne lite mer, kanske longera (som hon älskar), gå ut och gå osv. Hon måste ju bli mjukare i bakbenen för såhär kan hon inte vara! Och speciellt inte när hon står på ridskola!!
När jag strechade henne kännde jag verkligen skillnaden på hennes bakben då vänster var betydligt stelare än höger, därav anledningen varför hon inte ville sätta vänster bak på höger fram.



Annars har jag typ bara jobbat känns det som. haha
i helgen tog jag det lugnt, var hos koffe, iväg på extremt tråkiga Nossebro veteran marknad och en sväng hos Pernilla och Mikael.
Började kl. 6 i måndags vilket var OTROLIGT jobbigt! Men det kom inte ikapp mig förens idag :P

Nu har jag inte så mycket mer att säga mer än ha det bäst!
xoxo Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0