Fortfarande sjuk....

Hej!
Jag är fortfarande sjuk....Ont i halsen, huvudet, bihålorna och öronen till och från... :/
Jag vill bara bli frisk! Nu har det snart gått en vecka sen jag blev sjuk...(torsdags natt)

Till stallet vill jag också, fast ändå inte...
Jag saknar min lilla svarta diamant och jag vet att hon börjar att må bra nu =)

(dessutom så kommer det kännas otroligt tomt utan min älskade Dunder....
han är såld och åkte i torsdags (tror jag)...
Jag kommer att sakna honom otroligt mycket!
Speciellt pussarna...: när jag kom till stallet så fick jag alltid en puss av honom (han stod i första spiltan).
Neee, usch! Jag vet ju om att han kommer få det bra hos dem han är hos nu, men det var ju jag som tog hand om honom och det var jag som red honom, det var jag som var hans "låtsas matte"!
Saknaden är enorm...!!)

 DUNDER <3



Så här var det:
I onsdags, för en vecka sen exakt så red vi ute i stora padocken.
Vi skrittade fram som vanligt och jag märkte inget på Nelly, hon var som vanligt liksom.
Men när vi knappt hade skrittat ett varv på ett osynligt fyrkantsspår tog hon ner huvudet lite
och jag tänkte inte mer på det för det var ju en bajs där som jag TRODDE att hon skulle nosa på lite.
Istället sätter hon 3 stycken bocksprång på raken och där satt jag, med ingenting framför mig (hon är ju en liten b-ponny bara!) och dessutom på långa tyglar! HAHAHAHA XD

Det var högst oväntat kan jag säga! JÖSSES vad förvånad jag blev! =P
Men det var bara första gången hon bockade den lektionen och första gången hon bockade med mig på! ;P

Sen bockade hon lite i traven och en gång i galoppen!
Busponnyn gick och laddade som tusan och bara väntade på att jag skulle säga till henne med sporrarna att gå frammåt och då pep hon till och bockade några gånger och sen samma visa om igen! ;P

Tillslut sa jag till Madde (min ridlärare) "Nu ska jag fråga dig om du kan göra en sak som jag aldrig har frågat dig om förut..." "jaha..??" "Kan du ta av mig mina sporrar, hon går bara och laddar och väntar på att jag ska säga till henne" HAHAHA Vad vi skrattade!

Det är så att Nelly har haft/har ont i magen då hon har kolik känningar och står då med både bak- och frambenen under sig. Och ibland sparkar hon även mot magen och vägrar att gå fram när man rider.
Men när man väl har skrittat nått varv så pruttar hon och tillslut bajsar hon, flera gånger ibland och sen släpper det! Hon har även en liten "ficka" i en del av tarmen vilket hon kan känna av ibland att det lägger sig rester där.

Men som sagt, nu mår hon bra och det visade hon TYDLIGT! =D
(Hoppas bara att hon har vart snäll mot nybörjarna och inte satt de i backen som hon kan få för sig att göra ofta! :P)


 Nelly



Jag har tråkigt, är trött och har tråkigt...
Det jobbiga är att jag orkar ju fan inte göra nått heller....

*det ser förjävligt ut här hemma och det behövs storstädas, orkar inte...
*jag behöver duscha, vågar inte duscha när jag är själv hemma då jag kan svimma när jag är sjuk...
*bädda sängen, orkar inte...
*vill åka till Sandra Apell och hjälpa henne med hästarna som jag lovat, orkar inte och vill inte smitta dem...
*vill åka till stallet, orkar inte...
*vill jobba så jag får in pengar, orkar inte och får inte förens jag är HELT frisk...

Ja, detta är bara några saker...

 Mysan

 Lilleman

Ne, nu får jag väl sätta på en film eller nått...
Ha det bäst!
xoxo Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0