Finger och antagning...

Hej alla!
Idag fick jag antagningsbeskedet för hösten till sjuksköterske utbildningen i skövde och trollhättan! Dock blev jag i skövde reserv 290 och i trollhättan reserv 368....I skövde var det 39 som blev antagna från min urvalsgrupp och i trollhättan 45 antagna.. Men sen vet man ju inte hur många som inte svarar, inte dyker upp eller hur många som tackar nej....! Ett litet hopp finns fortfarande MEN det är mycket litet.

Om jag inte kommer in på reservantagningen den 6/8 så får jag väl forsätta att söka jobb, men då verkligen ta tag i det!
Jag vill ju dock ha det optimala och jobba endast dagtid utan helger... då jag är extremt trött just nu på att jobba både helger och kvällar blandat med dagtider...Jobbigt som satan speciellt om man jobbar kväll/dag!

Jag tycker verkligen inte om att jobba helger heller... Som jag sagt till mamma när vi pratade lite för ett tag sen att det går väl bra att jobba på ett sånthär schema; kväll, dag och helg en sommar men det håller liksom inte i längden och nu har jag provat på detta schemat många gånger på olika ställen dessutom och det är fortfarande lika surt och tråkigt när kompisarna tvingas att rätta sig efter mitt schema... :S

Ne, nu ska vi vara positiva här! =)
Jag trivs bra på BB, har inget att klaga på och det är ju klart att man inte kan stänga ner BB på kvällar och helger liksom...SJÄLVKLART!
Men jag är inte hållbar för ett sådant schema i längden helt enkelt.

Idag har jag sökt jobb hos syrran =)
På blå-/vitsippan som jag var "Ordinarie vikarie" på!
Många har nu slutat där så de söker fler folk!
Självklart söker jag och hoppas på det bästa då jag trivdes väldigt där! =) Vissa skulle inte klara av att jobba med sin syster men jag och Anna, eller ja, i alla fall jag har inga som helst problem med detta! Då jag tycker om min syster (och broder) väldigt mycket! =)
What would i do without you, liksom?

Koffe och Linus är iväg till Svalnäs och solar? haha
strandfags? hahahaha xD Jag har inte vart på stranden ännu, har alltså inte kännt sand.
Men det kommer väl! =)

Jag tog av plåstret på fingret förut för att lufta (vilket jag gör rätt ofta då det läker bättre!) såg att det var väldigt torrt och tog olja på det, men huden är så torr så det ville inte ta emot oljan in i huden...??
Och nu sitter jag med lotion på och det har fortfarande inte huden tagit emot och jag har ändå suttit i 20 min i alla fall med det på...??

Ömmar gör det fortfarnade dessutom, inte så konstigt dock i och med att jag skar rätt djupt...typiskt!
Men nu är det ju ändå 3 veckor sen. på lördag....

Nu blev det mycket text utan bild...jaja, ni får leva med det! =)
xoxo Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0