10 Mars 2012

Hej allesammans!
Jag tycker att vädret kan bli bättre och att solen kan komma fram så jag kan gå ut och ta lite kort!
Blir lite nere när solen inte är framme...

Jag har börjat att rida 2 gånger i veckan, btw för er som inte visste det. :)
Så nu är jag i stallet 3 gånger i veckan.
Måndagar = rider, Tisdagar = jobbar och Onsdagar = rider.

Det är så att jag hjälper till så mycket i stallet, är madde´s assistent typ. Så jag får rida måndagar gratis.
Tycker jag är super bra då jag rider i en grupp som är väldigt få och som är riktigt duktiga!
Det känns rätt bra att rida i deras grupp faktiskt, för att jag ibland faktiskt kan mäta mig med dem!
Det är så kul! För det känns som att jag utvecklas hela tiden!
Jag har fått en mycket bättre känsla när jag rider och har fått en bättre position i sadeln.
Om jag skulle rada upp allt som jag har blivit bättre på bara det senaste året skulle det ta upp hela blogginlägget!

Jag har ju mina små pluttar också, Dunder o Pimpinella (nelly) som jag har lite extra ansvar för i stallet.
För er som inte vet så; Dunder är ett litet russ och Nelly är en dartmooreponny!
Kan skriva lite mer om dem någon dag när jag orkar och har lite fina bilder och filmer på dem! :)
De är mina älsklingar i alla fall. Önskar att de vore mina! För vi har fått en väldigt fin kontakt nu!

Men Nelly tränar jag lite NH på vilket hon tycker är hur kul som helst och hon är duktig på det också!
Sen tricktränar jag henne lite också fast på amatörnivå :P
Hon gör vad som helst för mat och godis! hihihi

Dunder brukar jag försöka träna lite NH med, men har gjort det för lite så han förstår inte riktigt ännu.
Men om man får lite tid över så släpper jag honom gärna (även med nelly).
Han älskar att vara lös i ridhuset och busa med mig! Måste be någon att filma när vi busar en dag!
Han är ju bara så söt!

Jag brukar få rida dem på mina lektioner, beroende på hur de har gått innan såklart!
Men ridlärarna brukar försöka att spara på dem lite ibland så jag kan rida ett ordentligt pass på dem.

Ne, nog med hästprat! ;)

Ikväll...jaa... vad som händer ikväll har jag faktiskt ingen aning om.
Men jag skulle kunna tänka mig att vi hittar på nått med vännerna :)

Koffe är i Trässberg just nu hos en kompis, funderar på om jag ska åka dit men jag kan inte bestämma mig!

Jag kan ju också berätta att jag har fått sommarjobb!
På sjukhuset i skövde, BB!! :)
Det kommer bli superkul och jag längtar riktigt mycket!
Jag kommer att börja sommarvikariatet v. 25 (midsommarveckan) men så ska jag ha introduktion innan det så det är inte så långt kvar!
Det kommer nog att passa mig perfekt då jag i framtiden vill bli barnmorska! :)
Ne, nu måste jag se till att få i mig något!
Ha det bäst!

xoxo Elin

Jag o vitnos den 18/1-12

Två bilder på mig och Vitnos på en hopplektion med min onsdagsgrupp 18/1-12

Jag o Vitnos 18/1-12





Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att du börjat blogga igen :D



SV: ja visst ser hon ut som en Nina, göör söt är hon ;) Lite som Frido var till sättet, lite blyg liksom.

2012-03-11 @ 23:50:51
URL: http://teambs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0