Moooorning!

God morgon/förmiddag! =)

Igår red jag, dressyr på underbaraste Champis!
Det gick jätte bra och jag är nöjd!
Lektionen innan hade han varit jätte speedad och uppstressad och bara sprungit,
de satte på en gummisnodd och då hade han lungat sig lite.

Sen satt jag upp och han var en annan häst!
Han var för det mesta lugn och lyssnade på mina halvhalter! :)

Övningen vi red:



Champis var jätte fin på skänkelvikningen och väldigt springig på slutorna.
En sluta ska vara /är samlande men han springer istället för att han har problem med
sitt höger bakben att sätta ner det och samla sig då han redan är kort.

Vänster galoppen var helt underbar!!!
Höger kuta han runt...så jag gjorde halt och tog en galopp när de andra skrittade.
Jag la mig på en volt och han blev jäääääääätte fin!!

Det är höger bakben som spökar efter han har varit halt och han vill inte ta i med det och
löser "problemet" då med att springa ifrån det arbetet.
Men han blev även här super fin!

Ååååå vad jag älskar denna ponnyn!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3<3<3
Jag vill bara ha honom och överrösa honom med kärlek och lugna, meditierande ritter!
Stackars lilla stressade häst, det är inte lätt alla gånger då alla inte förstår honom och
på så vis då inte heller kommer åt honom i hans drivande läge!











Champis

Underbara, underbarare, underbaraste Champis! <3<3<3<3<3<3

xoxo Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0