Arbetsförmedlingen

Hej! =)
 
Idag har det vart fullt upp och fortfarande är!
I förmiddags var jag på AF kl 10,10-12,30.
Där var det först en Basinformation för alla nyinskrivna men det var knappt hälften
utav alla som skulle vara där som verkligen var där på plats!?!
Aja, det var rätt intressant faktiskt!
 
Man fick några bra tips bland annat och kändes lite som ett pepp till oss att söka jobb och ta tag i detta!
Sen när det äntligen var slut så skulle jag verifiera mina meriter, vilket jag gjorde och pratade med en jätte trevlig "gubbe" där som visst hade jobbat där sen -95, alltså i 17år!
 
Sen fick jag prata med en (tjej, tant, kvinna(?) typ 40 års åldern) om arbetscoach.
De skulle kontakta mig innan nästa tisdag så det ska bli spännande!
Man kan ju ladrig få nog utav tips om hur man söker både de synliga och de dolda jobben!
 
 
När jag var klar med allt detta så var det till att åka hem och slänga i mig lite lunch
för att sen åka iväg igen, denna gången till bemanningspoolen inom BoS (barnochskola).
Där skrev jag in mig igen men hon som tog emot mig där sa att de hade så gott om
vikarier nu så de kommer nog inte ringa så ofta...
 
Men så tänker jag som så att det är bannemig bättre än inget! =)
 
 
När jag kom hem så satte jag mig och ringde några telefonsamtal och begärde arbetsgivarintyg
så jag kan få a-kasse ersättning snart! =)
 
 
Snart ska jag åka till Götene, ska hoppa in som ledsagare för en tjej som är sjuk.
Så det blir till att ta på sig ridkläderna och på med springskorna! ;)
 
 
Åh! Vad sugen jag blev på chokladbollar nu!
Eller....får jag säga negerbollar? Eller är det fel?
Vad anser ni?
Jag har alltid sagt negerbollar då jag anser att ordet inte är rasistiskt på något vis!
Men vad tycker ni som läser?
Tycker ni det är okej om jag skriver negerbollar istället för chokladbollar?
 
Ha det så bra!
xoxo Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0