Gårdagens ridövning!

Igår kväll var jag sjukt trött!
Men det, var det helt klart värt!
 
Jag fick min lilla svarta diamant igår på låghoppningen och hon var såååååååååååå fin!!!! :,D
Ska visa mina talanger på powerpoint strax och visa övningen vi gjorde!
 
Hon blev jätte mjuk, följsam och fin! :)
Ååååååå jag verkligen älskar denna lilla ponnyn!! <3
 
Sen efter lektionen så masserade jag henne lite både taktilt och mer fokuserat på knutar.
Hon tyckte det var super skönt och slappna av riktigt! =)
Jag strechade henne också och det var nog välbehövligt då hon hade fått en grym träningsverk idag annars! ;)
 
Efter jag kom hem efter stallet så satte jag mig med smörgåsar, smörade digestivekex, apelsinjuice och te!
Mums var det! Sen la jag mig i sängen och läste lite när House var slut.
 
 
Här är övningen och den var verkligen jätte nyttig!
Man var tvungen att känna vart hästen och en själv tog vägen någonstans
både innan, över och efter hinder!
 
 
Vi började i högervarvet (A volten) och då hade jag svårt att komma över till höger?
haha så efter X hindret så tog hon vänster galopp och gick åt vänster! hahah
Ja, man måste hålla koll på var man tar vägen själv också men det gick bra i alla fall! ;)
 
Sen tog vi vänstervarvet (C volten) och då hade jag med mig själv och hade då lättare att guida
min lilla plutta rätt!! ;)
Detta varvet var vårt bästa varv då vi kom rätt på hindren och höll rätt galopp! =)
 
Första fattningen tog hon fel och ville inte stanna hahahahha XP
Hon är väldigt svag och stum i sitt vänster bakben och vill inte ta i med det så då är det lättare
att ligga i höger galoppen.
Men jag fick stop på henne och skulle backa henne för att jag skulle ha större chans att få med henne.
Ja, men då ville hon inte backa!
 
 
Hon tycker jag är så "sjhåpig" och att det bara är en "principsak" att ha rätt galopp och vilja att hon
ska "springa fint" ;)
Så hon ville inte backa så istället för att backa så låssades hon som att hon inte kan?! hahahaha
Fast att vi har gjort det miljoner med gånger! ;)
 
Ja, har jag sagt att hon är ett sto? hahaha XP
Ne men tillslut fick jag väl i alla fall 1½ steg bakåt och gick sen fram och då var hon minsann mellan hand och skänkel. Dessutom gjorde hon en fin fattning i rätt galopp också! =)
 
 
OJ! Nu blev det mycket text ser jag!
Jag måste ta med någon till stallet som kan fota lite åt mig!
Sandra kommer ju hem på höstlovet så då kan hon ju fota! Du vill ju ändå följa med, right?! ;)
Jag kanske kan dra med mig Sara och Elin nån dag också! =)
 
 
Jag slängde in lite kort på slutet så det inte blir å hemskt mycket text! ;)
 
Nepp, its time for some lunch!
xoxo Elin

Kommentarer
Postat av: Sara :)

åååh då kan du komma och massera mig! ;)

så klart jag vill! vem vill inte ta kort på dig när du rider? :)

Svar: Hahaha Massera? Du hatar ju när jag masserar dig?!Ok! Så bra att du vill det! ;)
Elin Nilsson

2012-10-18 @ 17:32:36
URL: http://minutas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0