Helgen

 
Hej alla!
Jag vet...det har varit lite lite bloggande det senaste men jag har haft full rulle här hemma
så jag har helt enkelt inte hunnit!
 
Fredag: Städade och mös med älsklingen vilket vi inte har gjort på länge!
det var längesen jag och koffe satt vid tven och kollade på en film!
 
Lördag: Jag fortsatte och städa och bakade! =)
Jag bakade kolasnittar och hallongrottor till kalaset som vi hade igår, söndag.
Trodde inte det skulle bli bra först då jag var nära på att bränna snittarna
och att det nästan inte blev några hallongrottor då degen tog evigheter för att bli bra!
Men tillslut efter att ha fått smuldegen till en formbar degklump så gick det!
 
 
Just det! Jag handlade också! Ingredienser med mera! =)
 
Sen på kvällen kl. 18 så var jag hos Apellarna och kalasade!
Träffade även underbara Sandra där då hon va hemma över helgen!
Saknar att inte ha henne här hemma jämt!
 
Sara och Elin fick utav mig Hjälmhängare då de alltid har alla hjälmarna stökigt upphängda
på spikar i stallet, oftast så hänger alla på en och samma spik också! haha
Så de fick var sin hjälm hängare av mig med krok nedanför! =)
 
Sen fick de höpåsar till lillen och mysan.
Mysan är lite dammkännslig och speciellt vid denna årstiden!
Och om man hänger upp höet så behöver hon inte stå med näsan på golvet i dammet
och börja hosta så det blir nog bra! =)
 
Elin och Sara är också ett par riktiga godisgrisar så de fick lyxchoklad från åby av mig också! =)
 
 
 
Söndag: Kalasdagen! Jag städade det lilla som var kvar och bakade tekakor som gästerna skulle få!
Så det serverades hembakt bröd med diverse tillbehör!
Jag hade gjort iordning dem redan så det blev några med skinka, ost, räkor, kräftor och svamp! =)
 
Jag gjorde iordning 15 st och det blev bara 3 kvar! =)
Behöver jag säga att de var GODA? haha ;)
Så nu har vi bröd för ett tag i alla fall då det blev 32 st tekakor utav degen! =) (minus 15 då!)
 
 
Måndag: Idag ska jag dra till den där jäkla arbetsförmedlingen.....Jag. Vill. Inte! :(
Åååååå!! När jag var med i AF första och senaste gången så fick jag inte ut ett skit av dem!
De såg till att jag fixade praktik och det var väl det bästa med allt?
SUCK!
 
 
Jag hoppas i alla fall att det är bättre här i Lidköping!
Man blir väl behandlad bättre än en skit unge som inte kan/vet ett skit?
Och så hoppas jag att de vet att om man är undersköterska så har man inte erfarenhet och/eller
utbildning till att söka jobb som Sköterska?! JÖSSES!
 
Det värsta är nog att det inte finns några jobb att söka!
Alla drar ner på personalstyrka, varslar och har anställningsstop! JIPPPIIIE!
 
Så har ni nått jobb till mig säg till!!!!!!!!
 
Ne, nu ska vi vara positiva! =)
haha måste dra nu har de nog lunchat klart tror jag!
 
 
Ha det bäst and wish me luck!
xoxo Elin

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej svejs!
Vill bara säga Tack för kalaset. Jättegott fika var det! Tur att inte brorsan var med desto mer fika till oss. ;))
Hörs/ Kram

2012-10-15 @ 19:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0