Ridningarna varning för rörigt inlägg!

 
Hej!
Jag lovade ju igår att jag skulle skriva om ridpassen! =)
 
Måndag: Jag red igen i min gamla grupp när jag red 2 ggr / veckan.
Jag fick poker och det var hoppning egentligen, men denna gruppen hoppar inte utan är
mer dressyrinriktad så vi hade markarbete istället! =)
 
 
Först låg vi och galopperade 1 varv för att sen gå på bommarna minst 2 ggr var.
Man fick en bjudning i hästen men samtidigt kunde det inte gå iväg för mycket då bommarna
bromsade bra! =)
Det som jag hade svårt med var att släppa fram handen efter halvhalt.
Man skulle helst sitta ner och galoppera i takt och balans!
Och få så fina luftiga och jämna språng som möjligt!
 
Du skulle ha sett hästarna efteråt!
Speciellt My Love! Han blev hur fin som helst och den fina, luftiga traven kom efteråt sen!
Han frustade och stånkade i varje travsteg och tyckte det var riktigt skönt att ha hittat rätt form! =)
 
Man fick en bra bjudning på hästarna och en fin galopp med fina fattningar! =)
 
 

 
I Onsdags så var det markarbete och jag visste faktiskt inte alls vem jag skulle få.
Tänkte typ att jag skulle få poker eller nelly som jag brukar, men inte då!
Jag fick rida en STOOOOOR nelly!
Jag fick rida en utav de största hästarna i stallet, St. Peter!!!!!
 
Tror ni att jag var NERVÖS ELLER?! Det är nog bara förnamnet på hur jag kände då! ;P
Jag hade ridit honom 2 ggr innan.
Första gången var på ett ridläger ööö...första eller andra ridläger året...jag var fortfarande ordförande i usek då...
hmm....nu måste jag tänka!
 
Det måste ha varit sommaren -09 för jag kommer ihåg att det var det året vi målade gäststugan hos madde
inför alla ridlägren!
 
Aja, sen andra gången va typ förra året eller 2 år sen och då blev allt bara PANNKAKA!
Jag gav ALLDELES för många signaler på en och samma gång istället för 1 i taget!
Och han är så snäll ´lilla´ peter så han gjorde ju allt jag bad om också!
 
 
Men denna gången visste jag att jag var tvungen med att vara tydlig och förenkla mina hjälper och sätta ihop dem till färre! Och jag kan säga att HAN VAR SÅÅÅÅ FIN, MJUK, FÖLJSAM och HEEEEEEEELT UNDERBAR!!!!!!
Jag fick rida som fasen för att få honom dit! Men den lilla stunden som han bar sig själv i slutet och hade ett bra tramp och inte framdelen i ridhuset och bakdelen i kiruna var AMAZING!!!!
 
 
Jag vill jätte gärna sitta på honom igen och lära känna honom mer!
Dock hade jag önskat en mindre sadel då det kan ha vart kanske 17-18" på den han har...
Jag behöver en 16,5". Jag åkte kana i sadeln och det var skit jobbigt men det är tur att han har helt
otroligt mjuka gångarter!!!

Men det är mycket häst att rida ihop! Det var benne mig inte lätt att sätta ihop honom och att hitta någon form av takt i honom! Men sen blev han jätte fin och trevlig att rida! =)=)

 

 

 
Jätte fint ritat va? ;) haha
ah, ni fattar väl lite ialf!
 
Ha det bäst!
xoxo Elin

Kommentarer
Postat av: Louise

Tihi, red inte du Peter hos Madde (fast för Katarina) när jag va med och hoppade Kamili/gummibollen? ;)
Liiie storleksskillnad kanske? :p

Svar: Jo, men precis! =)Kommer ihåg den gången!
Peter var så fin den gången också fast dock inte lika mycket takt som den senaste gången då! ;) Men kan det stämma att det var typ -09 eller? Kommer du ihåg, Lousie?
Elin Nilsson

2012-10-27 @ 14:42:30
Postat av: Louise

Hmm... Det måste varit sommaren 2010, för jag fick Milisen i mars det året och hann ju tyvärr bara ha honom i 13 månader..
Haha, kommer ihåg att det gick så sjukt fort för mig så jag fick skritta fram tills det var ca 3m kvar till hinder X)

2012-10-27 @ 19:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0