Hektor!

Hej alla goa!
I måndags red jag storhäst! Hör och häpna! ;)
Sist jag red storhäst var jätte längesen! Då red jag St. Peter vet jag! =)
 
Jag brukar ju sitta på b-c-ponnies annars, men nu fick jag Hektor!
Hektor är känd för att vara stallets SE Eeegast eE.
Men jag struntade i det när jag satt upp och red som vanligt.
 
Lyssnade han inte för mina framåtdrivande hjälper ( sätet, röst, och skänklar)
så gjorde jag riktiga ponnysparkar med sporrarna och då vaknade han till ;)
Fick göra ponnysparkar några gånger men det räckte.
 
Sen kom vi allt igång! Sen tog han bettet en gång när jag fattade galopp och han tog fel, jag bröt av och sen fattade en ny, vilket blev fel igen...skulle sakta av ytterligare en gång till men nejdå säger Hektor och bara fortsätter galoppera i sin sakta mak hahahhahahaha XD
Detta resulterade i att jag var tvungen att lossa bettet och sen gick in på vägen igen Xp
Sen så när han kom på att det skulle vara galopp på ett ställe så galopperade han på stället!
 
Under lektionen kändes det som att jag log hela tiden!
Han var på något sätt så himla rolig att rida!
Kommer lägga upp bilder på oss här strax och han ser jätte tråkig ut.
 
Men jag lovar, det är bara vad man ser...inte vad man känner när man sitter på honom med ett bra humör!! =)
Jag strunade i hur han hade huvudet, han fick ha det för sig själv och fokuserade mer på bakbenen och framåtbjudningen istället! =)
 
Jag hade kunnat rida en till lektion på honom direkt efter då han började bli så fin efter lektionen.
Han behöver nog lång uppvärmingstid för att komma igång!
Skulle vilja rida två pass på raken på honom för jag tror han skulle bli super fin och inte alls sig lik! =P
 
Vi red över ett gäng med bommar, rakt upp. Sen skänkelvikning ut och han var så duktig!
Efter när vi rakställde efter skänkelvikningen så skulle vi göra en fattning i hörnet och han gjorde förutom den jag beskrev ovan klockrena fattningar!!!!!! =) *NÖJD*
 
Ne, jag vill rida honom fler gånger!
Trodde dock att jag skulle studsa av varje gång jag skulle sakta ner då han har ett extremt större steg mot vad jag är van vid! (Madde trodde jag skulle studsa mer än vad jag gjorde) Så det gick ju bra ändå! haha
 
Ne, slut pratat! Nu kommer bilderna! <3
 


Fina Hektor! =)
Inte hade jag räknat med att han skulle vara pigg och glad?! ;)
 Ha det bäst!
 
xoxo Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0