Wounderful! <3

TjabbaTjenaHallå! =)
 
Sitter hemma hos Snadra, i Varberg och ugglar! haha
Idag var vi på Ullared och shoppade loss!
Vi tog god tid på oss, då vi inte hade något annat för oss under dagen,
detta slutade med att vi kom ifrån G-kås ca. 19.45, affären stänger 20.00! ;)
 

Våran kundvagn och Sandras ben! ;p
 
Det första vi gjorde var att knalla ner till hästavdelningen.
Där hittade vi lite magnesium, hästgodis, linement, kylgel bla.
Sen kikade vi på lite allt möjligt, tex. en hjälm som jag blev sugen på att köpa då min är 9 år gammal... ... ...
inte så bra kanske...
 
Sen gick vi och käkade vid 3 tiden typ!
Sandra tog en räksallad och jag ugnsbakad lax med färskpotatis och romsås!
 

HAHAHAHAHAH XD Såååååå snyggt!! ;) (Snälla sandra, döda mig inte nu! ;))
Självklart var vi tvungna att ta var sin god daimtårta till efterrätt också!!!! =)
 
Vi hittade lite kläder också.
Bland annat jeans, tröjor, t-shirts.
Sen hjälpte sandra mig att hitta t-shirts, tröjor, kalsonger och sockar samt en jacka till koffeplutten!!!! =D
 
 

 
Igår så åkte jag och Sandra till stallet för hennes lärare sa att det fanns hästar att motionera.
Detta slutade med att när Sandra frågade hoppläraren, Mårten om vem hon fick ta.
Så kollade han på mig och frågade om jag också red...!
Jag: ööö...aa, jag och sandra har ridit i samma grupp.
Mårten: Jaha, ok! Men då får du, sandra ta Samorine och du (han tittar på mig), får ta Riola!
Ni kan rida ute på fältet där bortanför hagarna där fälttävlanshindrerna står.
 
Jag och sandra bara tittar på varandra och säger aa....ok....!
Vi får rida 2 hästar vi aldrig tidigare har suttit på, jag som inte ens har sett hästen ute på ett stort fält?!
HAahahahahaha xD
 
Men det gick SKIT BRA!!! =)
Riola var hur go som helt, när man väl fick tag i henne i boxen, osäkra surtanten så vände allt bara och hon förvandlades till en gossetant istället!! =,)
Hon var jätte trevlig att rida och vi tog verkligen hand om varandra i olika situationer! =)
Sen när vi kom tillbaka till stallet så strechade jag henne, lyfte både magen, streckte fram- och bakben.
Detta slutade med att hon vilade sitt huvud på min axel och allt bara klickade!!!!
 
DET ÄR EN SÅN HÄST JAG VILL HA!!!!
Hon är 14 år och över 160 iallafall och den äldre halvblodsmodellen! Men en riktigt läromästare som behöver mycket genomridning och hjälp och stöd för att orka komma rätt då hon var stel som ett kylskåp i vänster bak!
Men efter lite, nej..!!! Efter MYCKET övertalade och x-antal ponnysparkar så kom hon igång och blev riktigt fiiiiin!! =) *lycklig*
 
Om man har tur så kanske jag hittar en sånhär underbar läromästare när jag har tid och råd med häst!!
Ne, nu kommer bilderna upp!! =)
 


Såhär ser man ut när man är genomriden och motionerad samt strechad....skööööönt tyckte Riola! =,)
Nu ska jag och Sandra spela kort! =)
 
xoxo Elin
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0